Top’s Edelgebak

Top’s Edelgebak
“Ze beloofden ons te ontzorgen en dat hebben ze waargemaakt!”

Ze maken banket bij Top’s Edelgebak in Bilthoven om je vingers bij af te likken. Toplocaties als Paleis Soestdijk, Paleis Het Loo en kasteel Vanenburg nemen alleen genoegen met het edelgebak van deze bakkerij. “Wij willen met gebak bezig zijn en niet met automatisering”, zegt eigenaar Arjan Bras. “En dankzij VANESSEN ICT kan dat ook.”
“We zijn een ambachtelijk bedrijf en het productieproces hebben we niet geautomatiseerd”, aldus Bras. “Onze vakmensen geven het gebak echt aandacht. Dat is ons geheim. Maar alles wat niet helpt om het product beter te maken, automatiseren we zoveel mogelijk.”
Kritische applicatie
Daarvoor werkt Top’s Edelgebak sinds anderhalf jaar met VANESSEN ICT samen. Via businessclub BNI leerde hij de ICT-dienstverlener kennen en hij had het idee dat het een degelijk, professioneel bedrijf was. Hij liet het vervangen van het netwerk dan ook met een gerust hart aan hen over. Nou ja, met een gerust hart… “Wij gebruiken een bakkerijpakket dat niet meer onderhouden wordt door de toenmalige leverancier. Er is geen documentatie en geen logboek. Dat pakket is het hart van ons bedrijf. Alle bestellingen worden erin vastgelegd, zodat onze bakkers weten wat ze moeten maken. Het kassasysteem is erop aangesloten en op basis van de informatie uit dit pakket maken we facturen. Ik maakte me wel zorgen toen we het netwerk gingen vervangen. Zou VANESSEN ICT dit pakket wel weer draaiend krijgen?”
Sneller en veiliger
De Barneveldse ICT-specialisten bereidden de migratie zorgvuldig voor. Toen om 18.00 uur de winkel dichtging, was het uur van de waarheid aangebroken. Maar even na middernacht was het complete netwerk vervangen en werkte alles weer. Inclusief het bakkerij-pakket! “We hebben het nu veel beter voor elkaar. We hebben een server waarop alle data staat, die online gebackupped wordt. Het werkt allemaal sneller en veiliger. Dat is een lekker gevoel. VANESSEN ICT heeft beloofd dat ze ons zouden ontzorgen. En dat hebben ze dubbel en dwars waargemaakt!”Al wil Arjan geen omkijken naar ICT hebben, hij benut de mogelijkheden wel. Zo heeft hij een webshop waar een groeiend aantal bestellingen binnenkomt. Steeds meer bedrijven zien in een verjaardag of een ander heuglijk feit een goede aanleiding om van zijn banket te genieten.
Volledig ontzorgd
Na de vervanging van het netwerk blijft Arjan een beroep doen op VANESSEN ICT voor het onderhoud. Als iets niet helemaal naar behoren werkt of als een emailaccount anders ingericht moet worden bijvoorbeeld. “Meestal hoeven ze alleen maar even in te loggen. Dat remote beheer werkt perfect. Eens per jaar komen ze langs om het netwerk door te lichten en onderhoudswerkzaamheden uit te voeren.” Ook de telefonie werd door VANESSEN ICT vernieuwd, inclusief de mobiele infrastructuur. Arjan herhaalt het nog eens. “Ze hebben ons volledig ontzorgd. En dat geeft me elke dag rust!”

Wie zijn wij?

De mensen van VANESSEN ICT

Alle medewerkers

Meer weten?

Wij helpen u graag!

Neem contact op